Helgen och gårdagen

Hej där! Helgen gick i ett. Det var jobb till 10 på lördagsmorgonen, sen var det ärenden som skulle göras, och därefter drog vi igång Pusta-festen. Den blev inte alls som tänkt, på många sätt, men i helhet var det bra. Men vissa saker vill jag bara försöka ruska av mig. Jag vill inte gå in på det, men ni vet när någon gör en så besviken så det känns som om någon sticker en kniv i en? Lite av det fick jag känna på i helgen. Tack och lov har jag en familj och en underbar pojkvän som alltid ställer upp, de är bäst. Och man lär sig av sina misstag.

Igår hade jag och Oscar är toppendag! Strax efter åtta, när jag slutat arbetet, drog vi igång och röjde i hemmet. Det blev mycket gjort på kort tid. Känslan av nystädat är svårslagen. Efter det åkte Oscar och spontant köpte en bil. Vi har hur många sedanbilar som helst (framförallt min biltokiga kille), men kombibilar är det snålt om, så nu har vi en! Så himla bra när man ska frakta skräp osv.

Vid tolv drog vi oss mot Kollsberg och käkade motti och fläsk. Jag kan tycka att det ibland är rätt... torrt och tråkigt, men denna motti och fläsk var gudomlig. Solen sken och Oscars farmor som jobbar där, gjorde oss sällskap under kaffet. Efter maten och fikat fortsatte vi mot Sunne. Jag kände ett stort behov efter myskläder. Ett lila set som var sådär supermjukt fick följa med hem.

Vi avslutade dagen i Rattåa, men mer om det i nästa inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0