24/9-15


Hejsan svejsan! Tydligen har det ägt rum ett bankrån här i Barcelona idag, så när vi gick vår dagliga promenad från skolan, var mer eller mindre alla affärer stängda. Snacka om kontraster, sådana saker händer då aldrig i lilla Torsby, men det är ju rätt skönt att man kan känna sig både lugn och trygg där. Vi har nyss däckat i våra sängar efter en full dag av träning med flair, free pour och att stå bakom baren. Denna vecka har gått galet fort, redan fredag imorn ju!!  Det hela börjar kännas bättre och bättre, men visst är man orolig att man ska faila kursen. Dock är det inte hela världen för mig, detta är mer en rolig grej jag gör, men självfallet gör jag allt för att jag ska lyckas. Det är faktikst exakt 2 veckor tills vi vet ifall vi blivid godkända eller inte. 2 veckor kan kännas lite, men om man tänker på hur sjukt mycket vi redan lärt oss under dessa två veckor, så är det verkligen ingen omöjlighet att vi om 14 dagar är utbildade bartenders.
 
Ikväll ska jag fokusera på plugget till fullo, samt sörpla upp min latte från Starbucks. Det är den som får mig att hålla fokuset (förhoppningsvis), nu när när hjärnan känns helt mosig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0