31/12-15 - Urinvägsinfektion

 
Väldigt ofta när jag är utomlands, ska jag råka ut för åkommor som jag hemma i Sverige nästan aldrig råkar ut för. Men utomlands, där prickar det sällan fel. Det är allt från öroninflammation till halsfluss. Denna gång har jag åkt på urinvägsinfektion. Man blir verkligen ynklig när man inte är på hemmaplan, och samtidigt mer orolig än vanligt, då man inte vet hur sjukvården i det land man befinner sig i, är. Halv fyra i morse vaknade jag upp, efter känningar redan igår kväll. Då var det kört. Sen somnade jag inte på flera timmar. Det var så länge sedan jag hade urinvägsinfektion, att jag hade glömt hur det känns. Men visst var detta urinvägsinfektion, känslan var densamma som när man var barn. Tack och lov släppte det hela efter att jag hade somnat framåt morgonkvisten, och idag mår jag betydligt bättre. Vi får se om vi vågar oss ut eller ej denna nyårsafton! Tre-rätters i lägenheten har vi iaf bestämt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0