Vi har blivit fyra

 
Mitt hjärta håller på att spricka av kärlek, och jag tror snart jag dör sötdöden. Igår utökades vår lilla familj med ännu ett katt. Han är ett riktigt yrväder som vill leka med allt som rör sig - och inte rör sig. Hela min hand är uppriven på grund av detta busfrö, men han är så gullig att det på något sätt ändå är okej. Vad han ska heta, är jag och Oscar lite oense om. Jag tycker att han är en liten Pripps, medan Oscar envisas med att han är en Per-Ivar. Kanske borde han heta något helt annat? 
 
Pärlan (min katt på snart 15 år som jag tog med från mamma när vi flyttade), tycker inte alls om honom. Hon morrrar och fräser så fort hon ser honom. Men samtidigt är hon väldigt nyfiken och håller ett extra öga på honom. Hon är ju egentligen mer av en ensamkatt, men jag hoppas att de snart ska komma överens. Lillkillen är i alla fall vädligt intresserad av Pärlan, och vill gärna närma sig och studera henne. Åhh, han är så söt! Jag håller tumamrna för att han blir långhårig, han ser faktiskt ut att kunna bli det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0