En årsresumé i form av frågor och svar

 
Jag såg att några bloggerskor gjort en årsresumé i frågor och svar, så jag kopierade dem lite och tänkte nu göra samma sak. Hoppas det gillas! Ska även ranka de bästa händelserna under 2014 längre fram!
 
Gjorde du något som du aldrig har gjort förut? Jag tog studenten, var på bal, röstade i valet, åkte till Mallis, såg nya artister uppträda och ansökte om att åka som au pair. Mycket mer än det tror jag inte att det är, men oj vad många nya, roliga saker jag fått uppleva! 
 
 
Balen, sådan galet varm dag!
 
Genomdrev du någon stor förändring? Jag slutade skolan och helt plötsligt var det dags att bli vuxen på många sätt och vis. Jag sökte mer jobb, vilket varit en av de största förändringarna. Jag ändrades mycket som person och blev en bättre version av mig själv. Och så tog jag tag i en dröm som började växa i början av året - att åka som au pair till USA. 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, vi är nog lite väl unga än, men jag tror inte det står på förrän någon eller några av vännerna får för sig att bilda familj. Vi börjar trots allt komma in i den åldern. Jag vill själv ha barn innan jag är 25 (om man får önska), men får nog skaffa mig en bra man först haha.
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2014? One directions "Right now" påminner mig mycket om deras konsert. "Wicked wonderland" får mig att minnas Pusta. Och alla jäkla norska låtar jag lyssnat på under sommaren,de ger mig flashbacks från Magaluf och studenten. Sedan har jag lyssnat mycket på Sam Smith. Nicki Minaj nya album kommer definitift påminna mig om slutet av detta år. Så bra!!
 
 
Den 14:e juni, då vi var på One direction och 5 Seconds of summer.
 
Vilka artister upptäckte du? Sam Smith, han har jag verkligen lyssnat på i år. Kan nog inte tröttna på "Stay with me".
 
Bästa filmen? "The fault in our stars". Wow, vilken underbar filmatisering av av John Greens fantastiska bok vid samma namn. 
 
Vilket datum från 2014 kommer du alltid att minnas? 12:e Juni. Dagen då jag vid sjutiden satt samlad med hela klassen och åt champagnefrukost. Sån himla rolig dag! Att åka flak kan vara något av det bästa jag gjort. Det var så mycket glädje med studenten att ord inte kan beskriva. Det var ren och skär lycka! Man fufflade med flaskor inne på toan och drack alkohol ur plastmuggar för att man egentligen inte fick dricka på skolan (hehe, det struntade vi i). Och man grät av lycka och älskade livet och solen sken som aldrig förr. Helt perfekt.
 
 
Champagnefrukost.
 
 
Flakåkningen.
 
Vilka länder besökte du under 2014? Norge och Spanien. Jag reste dock mycket inom Sverige i år, var på några campingsemstrar som var ricktigt lyckade. Fina Mora, massvis med shopping i Ullared och polkagrisar i Gränna. Men resan till Magaluf var absolut den bästa resan. Jisses vad trötta vi var när vi landade. Då hade vi nästan dygnat, samt hållit igång väääldigt länge. Trots att vi var nyktra kände vi oss fulla - då är man jättejättetrött.
 
 
Stranden i Magaluf.
 
 
HAHA, midsommarafton i Magaluf. Vi fann en fin "skylt" och tyckte det var jätteroligt.
 
 
Bästa köpet? Min dator och min iPhone 6, då både min gamla dator och telefon var riktigt dåliga i slutet.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Studenten har ni nog redan förstått gjorde mig överlycklig. Sedan kan jag inte annat än att le åt resan till Magaluf. Mycket dumheter och mycket skratt. Jag blev även glad över att äntligen ha allt inför att åka som au pair färdigt (så mycket som iaf kan bli färdigt), få en ny kusin, börja jobba på ännu ett ställe som jag toktrivs på, samt få en ny nära vän. Och Pusta - roligaset utgången under detta år. Ja, festen i Pusta toppar det mesta förutom studenten. Den dagen, kvällen och natten var magisk. Har aldrig haft så kul. Skrattar fortfarande åt när min vän skulle byta om från shorts till långbyxor inne på toan, och då trillar omkull totalt, haha! Även påsklovet 2014 var grymt! Åkte på roadtrips och hade många picknicks! Och så var det lika varmt som på sommaren.
 
 
En stor skara vänner på förfest hemma hos mig innan vi hoppade på våra cyklar mot Pusta.
 
 
Picknick under påsklovet, såå mysigt!!
 
Saknar du något under 2014 som du vill ha år 2015? Jag är väldigt nöjd med min tillvaro just nu, men det vore kul att lära känna nya människor. Vidga sina vyer och hitta nya vänner. Jag vill även skriva mer under 2015, och gärna uppträda mer. Jag vill även ha ännu fler positiva tankar (har verkligen blivit mer positiv detta år). Och resa, 2015 vill jag upptäcka en ny bit av världen som jag ännu inte har besökt. Jag skulle även vilja fira svensk Midsommar, har varit i Spanien de senaste två åren. Men tja, jag far ju till USA, så det går i stöpet.
 
Vad önskar du att du gjort mer? Skrivit, då tiden faktiskt funnits. Jag önskar även att jag rest mer och tagit tag i saker tidigare. Jag har en dålig vana att skjuta på saker, vare sig det gäller läkarbesök, läxor eller att städa rummet. Men jag jobbar på det, och det har gett resultat.
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Tjafsat och lagt onödig energi på människor som inte förtjänat det. Jag lägger lätt min egen lycka i andras händer, vilket är farligt. Man kan dela lyckan med någon, men man bör aldrig ge någon makten att styra över sin egen lycka. 2015 ska jag bestämma över minegen lycka och inte låta andra bestämma över den!
 
Favoritprogram på TV? Jag följde PH slaviskt, men egentligen är det ju skitteve. Men jag älskade sista säsongen av "The killing" och andra säsongen av "Orange is the new black". Geordie Shore är även en favorit. Hejar verkligen på Holly och Kyle, de är så söta tillsammans! 
 
Bästa boken du läste i år? "Livet efter dig", utan tvekan. Som jag skrattade, grät, funderade, log, bölade lite till, kände glädje, hopp, förtvivlan och allt där emellan, till denna bok. Detta var - och är - en bok i helt min smak. En sådan bok skulle jag vilja kunna skriva. Riktigt levande språk!
 
 
God frukost med en av de bästa böcker jag läst.
 
Vad var din största framgång på jobbet 2014? Att jag faktiskt har jobbat ganska mycket, samt fått ett nytt jobb. Många sa "jag ska jobba ett år efter studenten och sedan studera", men inte trodde man att det skulle vara så svårt att få jobb. Jag har dock haft turen att få jobba på riktigt bra arbetsplatser detta år, samt att faktiskt ha ett jobb. Nästa år ska jag söka mig till minst ett ställe till!
 
Största framgången på det privata planet? Att jag har börjat bli mer vuxen. Jag har blivit bättre på att börja ta tag i saker. Jag har slutat lägga onödig energi på sådant som ändå inte kommer att ändras, trots att jag försöker. Vissa saker måste man helt enkelt låta vara, även om man vill förändra dem. Jag har slutat bry mig om vad andra säger och tycker, jag går min egen väg. Om jag lyssnat på alla andra hade jag nog aldrig valt att åka till USA 2015. Jag följer mina drömmar, och jag skapar min egen lycka.
 
Största misstaget? Ett riktigt onödigt tjafs som förändrade otroligt mycket - både på gott och ont. Även om vissa saker gick åt skogen, så blev några andra himla bra istället. Och jag antar att man inte kan hålla fast vid samma saker livet ut, även om det är jobbigt. Allt förädras, så är livet.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och. Det var ett tag i början av året som jag mådde väldigt dåligt. Jag kan inte riktigt komma på någon gång då jag varit så ledsen, och ibland kan jag ännu känna att jag önskar att det som inträffade, inte inträffat. Men det som har skett har skett, och jag försöker att se framåt. Och den händelsen fick mig att växa som person, och resten av året har jag varit väldigt glad. Jag försöker se allt från den ljusa sidan. Är man glad, blir livet glatt. Är man sur, blir livet surt. 
 
Vad spenderade du mest pengar på? Utan tvekan konsertbiljetter och alla resor som hade med konserterna att göra. Jag var på väldigt många konserter i år. Avicii, Miley Cyrus, One Direction och Lady Gaga. Det blir några turer det. Samt en del pengar. Men upplevelserna var oförglömliga! Jag kommer aldrig glömma när Linnea höll på att svimma under Miley Cyrus, hon missade hela slutnummret och fick sätta sig mot en vägg och försöka lugna ner sig. Det var himla varmt den dagen och vatten kostade multum. 44 NOK för ett futtigt glas vatten, jo, man tackar.
  
 
Lady Gaga i Globen 30:e september.
 
 
Miley Cyrus på en... korv.
 
Något du önskade dig och fick? Mer jobb? Haha, jag vet inte. Jag har inte önskat mig så mycket, mer sett till att saker jag velat ha eller uppleva, faktikst skett. Och så får vi ju inte glömma den helt underbara sommaren vi fick! Jag älskar värmen, och den fick jag. 
 
Något du önskade dig men inte fick? Ännu fler roliga kvällar - eller, varför inte dagar - med vännerna.
 
Vad gjorde du på din födelsedag? Familjen samlades för kaffe och tårta och jag fick lite presenter. Annars firade jag inte så speciellt mycket. Det lär väl bli något mer 2015. Herregud, det är svårt att förstå att man blir 20 år i maj..!
 
Vad fick dig att må bra? Min familj och mina vänner, samt allt jag fick uppleva. Roliga festkvällar, mysdagar med syrran, Mallorca-resan, konserter, osv.
 
 
Jag och Linnea i Mora.
 
Vem saknade du? Vänner som börjat glida ifrån. Sånt är väl alltid jobbigt? Men samtidigt är det en del av livet.
 
Mest stolt över? Att jag följer mina drömmar och inte låter någon annan vara med och styra mina val.
 
Högsta önskan just nu? Att en helt underbar familj ska höra av sig och vilja ha mig som just deras au pair, det är det enda jag önskar mig. Och att min familj och mina vänner förblir friska.
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Ta hand om min stackars mage. Många väljer att ändra kosten totalt för att ändra sitt yttre, jag täker göra det för att ändra mitt inre. Mitt brock på magmunnen har gett mig många magkatarrar, och det vill jag inte ha mer. Och så vill jag börja lämna blod, har ännu inte tagit tag i det. Ja, och just det, börja ta tag i saker i tid.
 
Bästa månaden? Alla sommarmånaderna. Men juni var trots allt månaden då studenttiden ägde rum, samt Magaluf-resan. 
 
Vad har varit din mest utseendemässiga förändring? Mitt hår. Samma sak varje år. Jag provade på löshår vid påsk ändå tills slutet av juli. Saknar det verkligen! Det är verkligen fint, men det ligger mycket jobb bakom det. Tog ju en hel timma att locka det!?! Sedan körde jag på ombre och sedan blev jag lila. Nu har jag klippt det axellångt. 
 
 
2014 års hårresa.
 
Tror du 2015 kommer bli lika bra som 2014? Ja, absolut, om inte bättre! Jag ska för Guds skull till USA (förhoppningsvis)! Kan knappt bärga mig!
 
Vad kommer du sakna från 2014? Gymnasietiden. Jag saknar att fem dagar i veckan få träffa mina bästa vänner på ett och samma ställe. Jag saknar till och med att verkligen få tänka under mattelektionerna.
 
Dina planer för 2015? Åka till USA som au pair. Upptäcka och uppleva massor!
 
Vad vill du säga till dig själv 2015? Res! Res i massor, ta varje chans du får. Pengar behöver inte läggas på hög eller på materiella ting. Och gör det som gör dig lycklig! Alltid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0