Hemma ifrån frissan!



Dagens tips: Om du är blond, alltså naturligt blond, och funderar på att färga dig mörk och har även ALDRIG varit det förut, TÄNK DÅ IGENOM SAKEN NOGA. Det är nästan omöjligt att lyckas bli ljus igen. Jag skämtar inte. Jag har varit mörk och blivit ljus förut. Då gick det visserligen bra, men det är ändå svårt! Och om man då inte passar i mörkt hår så är det inte så himla kul (dock har jag aldrig behövt uppleva det).

Idag stack jag iväg till frisören i hopp om att bli blond. Hur gick det? Dåligt. Jag är jätteblond i utväxten, röd-ljusbrun i resten av håret med några ljusa inslag. Det är okej, men inte blont. Det kommer ta ett tag att få det ljust denna gång. Sist gick det fort, inte nu.

Nu känner jag mig i alla fall välförkänt för en vecko revyn, för jag var hos frissan i fyra timmar. Rekord!! Höll på att somna när hon sköljde ur färg och blekningsmedel. Haha. Som tur var höll jag mig vaken hela tiden. Men shit vad härligt det är att bli pysslad i håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0