Gambia!!!


I väntan på flyget i Oslo.
Underhållning på kvällen.
"Staden"

Vi åt lunch på en utflykt. Och jag var en blond liten tjockis, haha!

Det kom kossor på stranden.

Poolen var det enda som hjälpte mot det varma klimatet.

Vi var "rika" Pengarna i Gambia heter Dalasi.

Vi badade i Atlanten.

Vi solade.

Utsikten ifrån hotellrummet var inte den bästa.

Stora insekter fanns det gott om.

Stranden!

Linnea chillade.

Det blev vinter och då invaderades vi av insekter! Ja, det bruna är ihopsatta insekter. Uhh!

Getter fanns det ute på "gatan".

Lite stora fåglar.

Linnea fick sitt hår flätat.

Vi satt i lobbyn.

Jag fick franskmanikyr som såg förjävlig ut.

Vi skulle åka hem.

Utsikten ifrån planet.

Bilderna är värdelösa, men för er som inte vet så var jag till Gambia när jag gick i sexan. Det kan vara något av det häftigaste jag gjort. Det var hemskt där, verkligen, men jag kan inte annat än le nu i efterhand.
Det är nog den värsta semestern jag haft. Fick halsfluss med feber och hela köret. Jag fick besöka doktorn i Gambia, haha! Vilka minnen alltså. Det var så coolt. Det är ett land som är helt annorlunda emot Sverige. Det är inget rikt lyxland som ni ser på bilderna. Det var fattigt, smutsigt och ganska så äckligt. När jag var där så mådde jag pest, men nu skrattar jag åt allt som hände där. Det var en fin upplevelse.
Landet är lika litet som Blekinge och ligger i nordvästra Afrika. Maten var bra och männsikorna var (för)trevliga (på). Det var rätt bra, men inget jag vill göra om. Det är en erfarenhet kan man säga, efter att ha sett det där så förstår man lite mer.
Toan på vårat rum var trasig och det sprutade vatten ifrån den och den lätt som en jäkla motorsåg. Mamma och mormor fick salmonella när de kom hem. Jag fick min värsta manikyr någonsin. När vintern kom till Gambia så var det insekter ÖVERALLT, på väggar, kläder, skor. Ja ni hör ju hur det låter... men det var så himla kul! Något av det roligaste jag varit med om. Trots att jag var en blond liten tjockis, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0