14 - Något som jag kommer sakna

  Jag saknar saker i mitt liv, saker som har passerat. Som tiden när man var liten, för det var så enkelt då. Man brydde sig inte om vad någon sa och gjorde eller vad man själv sa och gjorde. Man bara levde och var fri.
  Men nu ska jag ju skriva om vad jag kommer sakna, och det är lätt att välja det.
  Jag kommer sakna min klass.
  I går gjorde vi vår näst sista termin tillsammans. Det är bara en ynka termin kvar. Tiden har gått så fort, men det går väl fort när man har det roligt? 
  Jag har aldrig haft det så roligt som jag haft det på fryken, men jag måste säga att jag har nog aldrig mått så dåligt som jag gjort där hellre. Det är som jag sa i torsdags: "Det är en Helvetes-Himmel". För det är både gott och ont.
  Men min klass... den har betytt så mycket för mig. Det är bara kärlek. 
  Man kunde nog inte skapat en mycket bättre klass. Det är en blandning av allt. Men alla är så snälla och trevliga. Vi stöttar varandra oc hjälper till när det behövs. Visst vi bråkar ibland, men det går ju över så fort.
  Varje dag när jag vaknar så är jg trött och tänker "jag har ingen lust att gå till skolan idag".Men vet ni? Jag kommer då fram till: "Klart jag vill till skolan, för annars missar jag ju så mycket!" För det gör man. Det händer alltid något roligt i klassrummet med dom där som jag kallar för klasskompisar. Dom säger mycket kul och får en att skratta.
  Jag kommer sakna min klass, för jag vet att jag kommer aldrig få en lika bra klass någon gång. Aldrig.
  De har fått mig att bli en bättre männsika och de har hjälpt mig.
  Och jag älskar dom. 
  
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0