Längd

Igår så diskuterade jag en sak med mamma och Linnea när vi var i Nötberg. Längden är ju den enda sak man inte kan göra något åt i denna värld! Om du är missnöjd med sin näsa så kan man operera den, om du tycker att du är för stor kan du banta, om du vill gå upp i vikt så kan du äta mer, om du är hatar ditt hår så kan du färga eller klippa det... Ja, ni fattar. Men längden kan man ju inte göra nåt åt. Man kan inte göra så att man blir längre, visst du kan ha skor som du blir längre i, men du blir ju inte längre.  Och du kan inte hellre krympa. Så något som man verkligen inte ska bry sig om så är det väl hur lång man är! För man kan ju inte gör något åt det. Verkligen inget kan du göra.
Så man ska vara nöd över sin längd.
Jag är kort, 158 cm. bara. ´Men jag accepterar min läng. Jag gillar den faktiskt. Kan ju ändå inte göra nåt åt den.


Jag: Undra vad längden är på en medelsvensk tjej är...  Hallå! vad tänker jag med? Medelsvensk? Vad är det?!
Jag borde gå en språkkurs. Det skulle ju vara: Vad är medel längden på en svensk tjej?
Så dum jag är ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0