10/3-16

 
Igår morse lyxade vi till det med hemmagjorda frallor. Dessa var superenkla att göra, och blev grymt goda! Det enda jag blandade i var 5 dl mjöl, 1/4 msk salt, 2 msk bakpulver, 2 msk sirap och 2,5 dl vatten. Sedan var det bara att röra om och göra små bullar med hjälp av en sked och låta dem grädda i 12-15 minuter i ugnen på 200 grader. Jag skulle dock vilja prova att använda annat mjöl än vetemjöl, för att få dem lite nyttigare. Min mage mår inge vidare av för mycket kolhydrader, framförallt när det kommer till vitt mjöl.
 
Hur mår ni idag då? Jag mår fint. Jag jobbar mitt sista arbetspass ikväll, efter 13 dagar med jobb varenda dag. Det har varit en aning slitsamt, men det har gått an. Och i morgon är jag ledig och ska hitta på roligheter! Vi ska få hem middagsgäster, och jag och Linnea ska försöka boka hotell till summerburst i Göteborg. Det kommer bli en fin fredag, med andra ord!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0