Vacay

Jag insåg att jag inte direkt berättat om vår resa till Alanya. Men med handen på hjärtat finns det inte så mycket att berätta om. Det var bara världens skönaste semester. Inga måste, bara att må gött. Vi gick upp, käkade frukost, solade och badade, åt lunch, solade och badade ännu mer (ibland valde vi havet istället för vår älskade pool), gick upp på rummet och fixade oss, drack vin på balkongen, strosade iväg och åt middag och landade slutligen i våra sängar. Och så var mer eller mindre varje dag. Vissa stunder satt vi bara i sängen och stirrade ut i tomma intet, bara "för att". Vi gjorde precis vad som föll oss in. Jag var totalt avkopplad under denna vecka. Och jag fick så mycket energi, alla dessa roliga minnen vi skapade och alla galenskaper vi stötte på. Ja, för gud vad vi skrattade, framförallt vid varje tillfälle vi skulle betala. Vi lyckades ALLTID räkna/tänka/göra fel när det kom till pengar. Antagligen för att vi tänkte i lira, euro OCH svenska kronor... Haha. En av kvällarna skröt vi för oss själva över hur duktiga vi skandinavier är på pengar, att servitriserna inte ens behöver kolla att vi gett rätt summa innan de släpper iväg oss - för vi gör ju alltid alltid rätt vi skandinavier. Men då dröjde det såklart inte länge förrän servitören sprang efter oss och det visade sig att vi gett dem för lite pengar. Pinsamt! Men de skämtade bara bort allt, och de fick sina pengar. Slutet gott, allting gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0