Höljes

 
 
Hallå på er efter en helg i Höljes utan varken täckning eller internet. Man har varit som isolerad i denna lilla hålan. I fredags när vi skulle fara upp, trodde jag nästan att vi inte skulle ta oss iväg. Det var SÅ mycket som gick fel. Tanken var att vi skulle ta en av våra egna bilar, men sen blev inte det fallet, och då var det som om problemen bara började att rulla in, haha. Jag fick sluta lite tidigare än tänkt, och var så glad över att få komma iväg någon timma tidigare än planerat - men i slutänden gick det ändå inge fortare.
 
Jag bytte bil med syrran, så att hon tog min och jag tog hennes (pappas). Men pappas bil mådde inte särskilt bra, den hackade fram och stannade av sig själv. Då tänkte vi att vi kunde byta till pappas andra bil som hans särbo hade, men henne fick vi inte tag på. Och i samma veva var det någon olycka som stoppade upp trafiken, och i min bil som Linnea hade, gick vindrutetorkarna sönder och lyckades repa upp bilrutan... ja, det var så många hinder på vägen, men till sist kom vi iväg. Under fredagskvällen blev det lite förferre i husvagnen innan vi sprang runt på området och roade oss. Lördagen var seg. I flera timmar låg vi sängen och velade om vi skulle gå och köpa hamburgare. Vid halv ett tog vi iaf tag i våra liv och fick oss hamburagre - galet gott efter en festkväll. 
 
 
 
 
Lördagen var seg. Vi gjorde inte särskilt mycket, vi gick mest runt och kollade läget. Höljes är under rallycross VM ett väldigt märkligt ställe, det förvandlas till världens party-ställe. Det är fest dygnet om. Helt galet. Så att strosa runt och kika på människor, är mycket underhållande. Jag och Oscar, AKA pensionärsparet, orkade inte festa på lördagskvällen. På nåt vis har det där med att festa förvandlats till något mindre roligt. Förr fanns det inget bättre, men nu föredrar jag alla dar i veckan något glas vin en hemmakväll, än att vara helpackad på någon klubb. Lovisa fann dock andra vänner som hon kunde partaja med. 
 
 
 
 
Söndagen ägnades åt att se på rallycross. Tro det eller ej, men jag tycker faktiskt att det är väldigt intressant! När finalerna var slut, gick vi till vagnen och grillade innan vi plockade ihop och åkte hem. Usch, för att ha varit ledig hela helgen, är jag urtrött. Det spelas musik hela nätterna, så även om man var nykter, blev  det dåligt med sömn. Tack Höljes för denna gång, vi syns om ett år! Nu väntar några veckors jobb, sen tar jag och Oscar och åker till Väskusten. Så mysigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0