Småplock

 
 
 
I helgen kom Simon, Linnea och Lovisa över för lite vin och småplock till mat. Visst är det trevligt med plockmat? Man tar det man känner för, och man behöver verkligen inte stressa. Man kan ju sitta hur länge som helst och smaka och ha det mysigt. Och på tal om mysigt, det har verkligen börjat bli dags för levande ljus igen. Det mörknar allt fortare. Kylan har även den börjat göra sig påmind. Idag visade termometern på 9 grader. 9 grade i augusti!!! Jag börjar redan längta efter tjocka och varma tröjor. 
 
Jag är ledig idag, och jag behöver det mer än någonsin. Jag är fruktansvärt utmattad, i alla fall på det psykiska planet. Jag vet inte om jag nämnt det, men i några månader (sen i början av våren) har min psykiska hälsa känns sådär. Jag lider av en trötthet som jag inte kan sova bort, det mesta känns tråkigt och jag är extremt lättirriterad. Både det ena och det andra har lett till att mitt mående blivit såhär, men det känns ändå så konstigt, för hips vips hade jag bara massvis av ångest. Det var lite som att jag en dag vaknade upp och insåg att jag hade trillat ner i en grop av ångest, och nu känns det som en lång väg upp. Men det är viktigt att ta tag i den psykiska hälsan, för den är nästan än viktigare än den fysiska. Man måste lyssna på dess signaler, och lära sig hur man ska ta hand om den. Det, mina vänner, är jätteviktigt. Och kom ihåg, man ska aldrig skämmas över sitt dåliga mående, för det är tyvärr vanligare att må dåligt, än vad vi många tror. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0