Vin


Igår kväll, när jag hade slutat, styrde vi kosan mot Kajshea för vinprovning. Det är verkligen intressant med vin. Och gott. Ja, ack så gott. Vi visste vad varje vin skulle smaka och dofta, men vi hade ingen aning om vilket vin som var i vilket glas. Sen fick vi gissa. Alla lyckades kamma hem ett rätt, och vi var eniga om att det dyraste vinet var godast. En trevlig kväll, var vad det var! 

Idag har vi inte gjort mycket. Vi åkte hem till mamma och familjen för mat och kaffe. Jag passade i samma veva på att leta i uthusen efter gamla ting. Jag fann några fina glasflaskor som jag ska försöka dekorera med. Ikväll tänkte jag baka chokladbollar, och så ska jag försöka övertala Oscar till att se på skräckfilm. Vill se Sinister 2! Ettan var sjukt bra, speciellt för att vara skräckfilm!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0