Mina sommarplaner 2015

 
 
* SUMMERBURST!!! Alltså, ja, ja och åter ja! Det ska bli så grymt. Den 11:e juni hoppar vi på tåget mot Stockholm, jag och Linn, för fyra underbara dagar i storstan. Vi ska bo på hotell, käka goda hotellfrukostar, dansa till artister som Avicii och Axwell^Ingrosso, shoppa, strosa runt på stan och antagligen ha det väldigt kul! Nu håller vi tummarna för att huvudstaden bjuder på toppenväder och glad stämning! 
 
* Midsommar. Jag har ju inte firat svensk midsommar på tre år, så ni kan ju ska att jag är taggad inför det! Jag vill ha en väldoftande blomkrants på huvudet, dansa runt en midsommarstång, äta jordgubbar och ha en trevlig tid med nära och kära. Jag jobbar varje dag under midsommarhelgen, men på midsommarafton blir det antagligen utgång, och på midsommardagen blir det midsommarmiddag med ett härligt gäng, innan vi fortsätter kvällen i festligheternas tecken. 
 
* En tripp någonstans i Sverige. Min mor och min syster vill väldigt gärna resa någonstans i sommar. Om jag inte jobbar, ska jag absolut försöka bli med! Får jag drömma fritt, lockar någonstans i Skåne (har aldrig varit dit), Falkenberg (så mysigt ställe!), Visby (har alltid velat besöka Gotland), eller Göteborg. Vi får se vart vi hamnar, och om jag lyckas bli med! Svensk sommar är ju trots allt helt underbart.
 
 
 
 
* Rallycrossen i Höljes. Förra året missade jag det, men detta år ska jag dit! Jag är faktiskt väldigt intresserad av tävlingarna, och inte bara festen. Hur man ska förklara denna helg i Höljes, vet jag inte riktigt. Man måste uppleva den för att förstå. Men mitt i skogen vallfärdar folk från hela världen för att festa, ha kul och se på rallycross i dagarna fyra. Det är rätt konstigt, annars bor väldigt få i denna by, men just den helgen, är det fullsmockat med människor. På söndagen är det alltid över 25 000 människor på plats. Galet, men ack så kul.
 
* Cykelfesten i Pusta. Bästa dagen på hela året? Ja, jag tror det! Denna fest är annorlunda, men extremt rolig. Vi startar som vanligt med förferre på min veranda, sedan hoppar vi på våra cyklar mot Pusta. Det är verkligen en fest mitt i skogen. Härligt folk, skratt, dans och massa myggor. Då man får ta med sig vilken dricka man än behagar, in, kan ni ju ana hur det slutar. Förra året var vi alla så långt från nyktra som det bara gick att vara, men ändå i såpass bra skick att det inte spårade allt för mycket. Haha, åh, det var så kul!  
 
* Resa till Jämtland och övernattning i spökande prästgård.Jag och Oscar ska näst sista veckan i juli åka upp till den trakt där släkten från min morfars sida kommer ifrån/bor. Tanken är att vi ska hyra ett hus i Kaxås, så ska jag visa vilket fint ställe det är. Vi drar en onsdag, och den dagen går endast åt till bilåkning och ta det lugnt resten av dagen. På torsdagen ska vi fara mot Borgvattnet och övernatta i deras prästgård. Det kommer bli så spännande! Jag är livrädd, men jag hoppas ändå få se något bevis på att andevärlden existerar. Jag tror ju på andar, men har aldrig riktigt upplevt något, bara känt saker. Fredagen blir antagligen lugn, då vi lär ha varit på spökjakt hela natten. Lördagen vill jag ägna åt att kolla in Kaxås/besöka Östersund. Östersund är en otroligt fin stad, och där hittar man museet "Jamtli" som jag älskar. Söndagen får gå till att åter fara hem till Värmland.
 
 
 
 
* Kräftskiva. Detta år måste en kräftskiva bokas in! Tänk er av mysigt, en liten buffé av mat (inklusive kräftor), vin och gott sällskap till en utsikt av augustisolen som går ned bakom bergen. Ahh, helt otroligt!
 
* The Island Festival. Den 15 augusti anordnas en ny festival i Karlstad. Ingen mindre än David Guetta kommer dit! Rebecca och Fiona, samt Linda Pira, kommer även de, men det är riktigt inte min musiksmak. Men Guetta alltså!!! Jag och Linnsan är det som ska iväg, kommer bli super!
 
Detta är väl det som hittils är inplanerat. Men självfallet kommer det bli grillkvällar, massvis med strandhäng, mysiga dagar med familj och vänner och en massa annat! Och just när den där höstkylan börjar tränga sig på, tar jag mitt pick och pack och drar till Barcelona. Spaninen bjuder då ännu på värme, vilket gör mig ölverlycklig. Detta år har verkligen varit bra hittills, och med denna fantastiska sommar och höst att se fram emot, är jag helt hundra på att 2015 kommer bli ett år värt att minnas. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0