Barcelona

 
 
 
I denna ljuvliga stad ska jag bosätta mig i iaf cirkus en månad! Snacka om grymt. Jag älskar Barca, den staden har ju allt. Och min kärlek till Spanien är även den enorm. Att åka iväg i september på en bartenderkurs känns så himla rätt. Nu när det gått några dagar, har det äntligen börjat sjunka in. Jag har haft en enorm lust till att börja studera i höst, men att binda sig till en utbildning i tre år, känns inte rätt just nu. Jag vill lära mig något nytt, låta hjärnan börja jobba igen, men jag vill även resa och se världen. Detta är utan tvivel det bästa av två världar!
 
 
 
 
Jag har bokat kurs med boende, vilket innebär att jag kommer dela rum med andra tjejer som ska gå kursen. Kul, och ett bra sätt att lära känna nytt folk och få vänner! För det läskigaste med det hela, är ju att åka själv. Jag har aldrig riktigt stått på egna ben så mycket som jag kommer att göra då, men jag vet att jag kommer att klara det. Jag må vara blyg, men jag är trevlig och hamnar jag i situationer där jag tvingas ta kontakt med andra för att "överleva", så gör jag det. Helt tappad är jag faktikst inte, som tur är. 
 
Anledningen till varför jag valt Barcelona som destination, är för att jag gillar den staden, samt känner till den litesen innan. Anledningen till varför jag valt en bartenderkurs, beror på att jag alltid fascinerats av yrket. Jag tycker det är kul att blanda drinkar, och får jag säga det själv, brukar de bli rätt goda också. Det hela är mest en skoj grej att göra, ett sätt att få plugga, träffa nya människor, öva på engelska, kanske kunna snappa upp lite bortglömd spanska, bo i ett annat land ett tag, kunna resa, växa som person, osv. 
 
 
 
 
Det som väntar nu, är att boka flygbiljett och bestämma när jag ska resa. Jag skulle väldigt gärna vilja vara i Barcelona 1 - 2 veckor utan att gå kursen, för att helt enkelt bara kunna semestra. Då vore det dock roligt att ha någon med sig, en eller flera vänner, eller familjen. Det finns så mycket jag ville se och göra där, som inte hunnits med tidigare, Ahh, det här ska bli så kul! Och med en utbildning i bagaget efter dessa fyra veckor, kanske jag letar mig jobb i ett annat land!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0