3/5-15

 
Och så lider även denna vecka mot sitt slut! Vilka fina dagar det varit. Valborg som blev bra trots att det var en aning konstigt, hockeykväll hos mormor, jobb, och så idag. När jag slutat blev det någon slags familjekrattning här ute på gården. Vi var tre generationer som krattade undan kottar och pinnar, så vår självgående gräsklippare skulle kunna få ge sig ut på årets första tur! Runt lunchtid dök även Oscar upp för kaffe, därefter tittade även Lovisa in. Så vi fyra har umgåtts i eftermiddag. Vi såg på en svensk skräckfilm, "Psalm 21", som sög, men vi hade det ändå roligt. Filmen var inspelad i Borgvattnet, så det var lite extra kul.
 
Ja, Borgvattnet är ju rätt känt för sin prästgård, där det sägs spöka. För tre år sedan åkte jag och min familj dit, när vi ändå var på Jämtlandsbesök (vi åker dit emellan åt, då släkten härstammar därifrån). Under dagarna på somrarna är det ett fik, och under kvällarna får de som vill och törs övernatta där. Vi var bara där under dagen, men jag skulle jättegärna vilja sova där! Vi är iaf nu några som börjat tala på att åka dit. Jag känner att det vore en grym och läskig upplevelse, samt att mit sug efter Jämtland börjar växa. Det var trots allt ett tag sedan vi var dit. Jag känner ju även att det näsan är min plikt att visa Oscar de där pärlorna som finns där i norr, då han aldrig varit där ;). Ja, Jämtland har mycket fint att bjuda på. Nu ska jag bara få mitt schema för sommaren, så ska vi nog lyckas ta oss dit en sväng i sommar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0