26/5-15

Jag var så nära på att gå och lägga mig förut igår, men när jag satte mig på sängen kände jag bara "nä, nu gör jag något vettigt av denna dag!". Så det blev allt från middagslagande á la min supergoda tomatsoppa. Alldeles krämig och stark, älskar stark mat! Därefter blev det läsning i solen (tänk att den började skina!) med en kopp kaffe på altanen. På kvällen dök Oscar upp. Vi är så vana att de varandra, så när vi nu inte hade sett varandra sedan i onsdags, blev saknaden lite för stor. Känner att jag måste klämma in lite kärlek till mina vänner här, jag har ingen stor hög med vänner, men de jag har närmast, är guld värda.❤️ Vi lyckades få ihop en liten plan angående Jämtland. Det är mest jag som styr och ställer, då det är jag som är känd med dessa trakter. Men jag vill självklart att han också är med och bestämmer! Tror det kommer bli en riktigt bra resa, bara att hoppas på att Kaxås visar upp sin bästa sida. 

Nu har jag just landat i sängen efter att ha kommit hem från jobbet. Jag tror att jag äntligen kunnat börja slappna av lite nu, efter allt jobb som varit, vilket märks, då en förkylning är påväg att bryta ut. Jag tror ju stenhårt på att kroppen skjuter upp en sjukdom (oftast), tills den liksom har tid till att vara sjuk. Det är därför man vanligtvis blir sjuk under lov/semester/ledighet. Tack och lov jobbar jag inte så länge imorn - och jag får sovmorgon!! 


Tänk att det är så här ljust ute vid kvart över elva under sommaren. Nästan det bästa med Sverige det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0