20/5-15 - En tur till Trollhättan

 
Då vi drog iväg lite tidigare än först tänkt igår, hann jag aldrig uppdatera er! Anyway, vi åkte alltså till Trolhättan igår eftermiddag för att kolla på bil. Vädret i Värmland bestod av regn och blåst, men ju längre söder ut vi kom, desto mer sprack det upp. I Trolhättan sken solen, och den värmde även en aning. Jag trivs så bra där i söder, det är galet vackert. Fält med gula rapsblommor och massvis med vindkraftverk. Vi hamnade även på fina gator med otroligt mysiga hus. Så skulle jag vilja bo i framtiden! Men lika mycket som jag gillar trakterna runt Göteborg, gillar jag trakterna norr runt Östersund. Jag antar att man sett sig mätt på det som finns i närheten. 
 
Precis som jag trott, blev det ett bilköp och jag fick köra den gamla bilen hem. Haha, jag och manuella bilar alltså... Jag kör näst intill aldrig manuellt, och det tar alltid ett tag innan man vänjer sig igen, när man är ovan. Att man måste använda kopplingen finns inte i min värld, och att växla glömmer jag lätt bort. Men efter nån mil gick det fint! Vi var åter hemma vi elvatiden, därefter var det direkt till sängen. Det var ju inte vilken bil som helst han köpte, utan en polisbil. Ni skulle bara ha sett hur livrädda folk blev när de fick syn på den ute på vägarna... Folk som körde alldeles för fort saktade in överdrivet mycket. Vi fick oss många goda skratt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0