SUMMERBUST, Friday

 
Fredag. Haha, ja ni... Vilken. Extrem. Tabbe. Fredagen blev verkligen ett lyckat misslyckande. Vi började dagen med shopping i Bromma Blocks. Hittade en gudomligt fin, vit kavaj, även en klänning och några smycken. Det blev en helt ny outfit inför kvällen! Tiden gick inte så fort som planerat, så då passade vi även på att göra stan. När vi sedan återkom till hotellet, fixade vi i ordning oss och började förfesta. Men sedan gick det ju bara utför, hehe...
 
Ja, så här var det! Jag och Linn förade och drog sedan iväg till summerburst. Känslan att få komma in var magisk! Så galet häftigt. Det kryllade av glada människor och musiken pumpade. Jag och Linn kände dock båda att vi skulle vilja dricka lite mer - men då var det stopp i kön till barerna. Ingen fick ta sig in, för det var fullt. Så himla dumt.
 
Vi blev en aning besvikna. Och dumma som vi var, bestämde vi oss för att åka tillbaks till hotellet och föra ännu mer, för att sedan åka tillbaks till Gärdet och avsluta med att se Avicii. Herregud, varför skulle vi det? Vi behövde verkligen inte mer dricka... Men vad händer inte då? Jo. Vi lyckas på vägen tillbaks till summerburst gå av på fel station (och en olycka kommer sällan ensam...). Den paniken som det medförde, var inte rolig i stunden, men nu skrattar jag bara åt det. När vi väl kom till Gärdet insåg vi även nästa sak: vi hade missat allt. Det var slut. Vi gick emot ett hav av folk som var påväg hem.. Då ville jag bara gråta. Vi hade missat Avicii. Vi hade helt tagit fel på tiden. Nåväl, jag har sett honom tidigare, och detta misstag har i efterhand gett oss många skratt. Efter någon timme på en bänk (?), åkte vi hem och somnade gott i våra hotellsängar. Tack och lov blev lördagen mer lyckad! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0