3/12-15


Igår fick jag dåndimpen efter allt för många lediga dagar inomhus där jag städar och sitter vid datorn om vartannat. Så igår när Oscar slutat, blev det en vända på byn. Jag fick mig lite nytt smink, en julduk hittades och Oscar fann en ny skjorta inför helgens kalas. Kvällen avslutades med Bonden och Morden i Sandhamn. Och glöggmys på det. Klockan har just passerat elva, och jag ligger fortfarande i sängen och drar mig. Min sämsta egenskap må vara att jag älskar att sova, och jag sover gärna väldigt länge de dagar jag är ledig. Egentligen är det rätt trist att sova bort dagen. Solen kikar in genom fönstret, så kanske lyckas jag ta mig ut på en promenad. Det skulle göra mig gott, få rensa tankarna. Ryggen är dessutom kaos, så jag behöver röra på mig. Vår säng är alldeles för hård för min smak, och det börjar sätta sina spår nu. Om någon masserar mig när ryggen är så här, knakar den som om den skulle gå av, och det känns det även som om den ska göra. Usch.

Nu väntas frukost i soffan, så får denna torsdag börja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0