4/8-15 - I Götet

 
Well, hello from Gothenburg!! 07.00 i morse hoppade vi in i bilen, reste mot tågstationen och for till Göteborg. Så himla roligt att vara tillbaks, det har hunnit gå tre år sedan sist. När vi anlände drog vi raka vägen mot shopping. Vi hittade oss lite smått och gott. Därefter blev det pizza-buffé och kaffe. Jag gillar denna stad mycket mer än Stockholm, tempot är ett helt annat här. Folk stressar inte på samma vis som i huvudstaden. Jag trivs här. Egentligen är jag knappt känd med staden (hur sjutton fungerar spårvagnarna liksom?? så mycket svårare emot tunneblana, men jag antar att jag är ovan), men jag känner mig ändå något hemma här. I framtiden skulle jag lätt kunna tänka mig att plugga här, men det får allt vänta några år!
 
Vi har just anlänt till hotellet. Vi bor alldelles vid centralen, så skönt att slippa dra väskor i en evighet. Vi ska väl ta och fixa oss om ett tag, kolla in stan och käka middag ute. Mysigt! Det är kokhett här idag också, vi väntar bara på att åskan ska börja dundra...  
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh, älskar Göteborg!!!

2015-08-04 @ 16:27:39
URL: http://juliafridh.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0