Au pair update!

 
Det var ett tag sedan jag informerade er om detta med att åka som au pair, så nu kör vi! Sedan sist har jag varit i kontakt med två familjer. En singelpappa i New York (men det ledde ingen vart), samt en familj från Florida. Familjen från Florida betår av en pappa, mamma och två döttrar på 8 och 7 år (om jag inte minns helt fel). 
 
Igår skypade jag med familjen från Florida. Tiden innan de ringde, var jag supernervös och magkänslan skrek bara nej till allt med det här som hade med att fara iväg. Men så fort pappan i familjen började prata, och så fort han och hans fru dök upp på skärmen, släppte allt. Det kändes så rätt bara. Familjen var supertrevlig, snäll och rolig, och allt jag kände var: Dit vill jag. Ja, jag hoppas verkligen att detta ska gå vägen, att jag ska få hamna där. Nästa steg blir nu att maila familjen några frågor, sedan ska jag antagligen få prata med familjens nuvarande au pair. Hon är svensk, så det ska bli skönt att få prata lite svenska, samt fråga henne några grejer. Om det fortfarande känns bra efter att ha gjort det, ska jag få bli presenterad inför barnen.
 
Nu håller jag alla mina tummar och tår, snälla, låt detta gå nu! Efter massvis av tvivel och ångest, känns det så bra. Jag vill detta. Ja, jag vill verkligen iväg nu! Det är dags, på alla sätt och vis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0