Au pair aupdate

Jag antar att det är dags för en ny update angående att åka som au pair. Sist jag nämnde något, hade ju en svensk familj kontaktat mig. De verkade som en bra familj, och i lördags skulle jag ha talat med dem klockan 17.00. Men de ringde aldrig, så igår mailade jag dem och undrade om de glömt bort det, eller om någon missuppfattning skett. Mamman i familjen svarade ganska snabbt och bad om ursäkt för att hon inte hört av sig, men familjen hade matchat med en annan kandidat i veckan. Ja, det hela känns alltså väldigt hopplöst. Men kanske är det inte meningen just nu. Jag vet inte om jag tror på ödet, men jag tror absolut att vissa saker sker för en viss anledning. 
 
Detta gjorde i alla fall att jag mailade STS och bad dem ändra mitt datum för att tidigast åka, till i början av augusti. Det känns skönt med en sommar i Sverige, och att äntligen få fira midsommar, vilket jag inte gjort på två år. Det känns även bra att få spara ihop mer pengar, och faktiskt kunna göra något jag verkligen vill till hösten, kanske resa någonstans och se en n del av världen. Jag vet inte vad som kommer att ske i höst, men jag är säker på att det kommer bli bra, vad det än blir. Jag tycker i alla fall att vi börjar med en grym sommar, sedan får vi se vad det blir. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0