50-årskalas


Igår vankades 50-årsfest för mormors särbos son (ja, det låter allt lite invecklat). Det var så skoj! Jag drog raka vägen upp till Hovfjället, där festen hölls, efter Karlstad. Många av gästerna bodde i några av stugorna där uppe, det gjorde jag och min familj. Vi satt och mös lite innan vi stack till restaurangen, där vi skulle vara. Jag blev bjuden på en drink innan vi gick, och herre jisses vad den tog, haha. Värsta dunderdrycken, var berusad redan vid middagen. Det var en grymt trevlig tillställning med härligt folk och massa skratt. Vid halv två kastade jag tyvärr in handduken (ångrar detta lite idag, hade varit kul att stanna uppe ett tag till), och somnade med mobilen i handen. Jag var utsliten efter både fest och jobb. Många efterfestade dock vidare - några ända fram tills halv sex i morse. Ja, ni hör ju, det var allt ett redigt 50-årskalas!

Vid lunch blåste vi grönt (tacka vet jag alkolås!) och for hem efter att ha städat och fixat. Vi hamnade på soffan och skrattade åt festkvällens händelser, allt från män i gröna byxor, till människor som av missförstånd klätt ut sig á la 80-talet! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0