22/4-15 - Grilläventyr och en trasig bil


Igår stack vi till affären och inhandlade grillgrejer, sedan for vi iväg i vårsolen. Vi hade två mål med vår lilla resa: Åka och kolla vid Gröcken (en badplats jag och familjen hängt vid några gånger om somrarna), samt åka till en sommarstuga och grilla. Vägen bort till Gröcken var mer eller mindre förfärlig, men vi tog oss dit! Det är så mysigt där, det ligger stenar i vattnet som är perfekta att sola på. Jag var självklart tvungen att känna på vattnet, men det var iskallt, men det är ju inte så konstigt. Efter en stund där, bestämde vi oss för att åka vidare, och då ni, hände det grejer!

Det hela började med att jag tyckte att bilen blev så himla svårstyrd. Till sist gick det knappt att vrida ratten. Först trodde jag att det berodde på att vägen var såpass dålig, och att bilen liksom rullade på stenarna. Men till sist stannade vi bilen, och då upptäckte vi att oljan var slut i servon. Så då var det inte mycket annat att göra, än att ställa bilen vid vägkanten och vänta på att bli upphämtade av mamma. När hon väl kom, blev det grillning i solnedgången. Supermysigt, men ack så kallt! 
 
Idag har jag lite av en fixar-morgon, håller på att ordna lite småsaker, samt tänka igenom lite grejer. Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa mig bil eller ej, och så är det en del annat att tänka över. Många bollar ligger i luften just nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0