Musiktips

 
Nya låtar:
 
"What are we waiting for?", NickelbackDen 4:e november kommer Nickelback släppa ett nytt album, vars namn kommer vara "No fixed address". "What are you waiting for" är en pop-rock-ballad och är den kommande skivans andra singel.
 
"Ugly heart", G.R.LG.R.L var från början en grupp på fem tjejer, men den 5:e september avled en av sångerskorna, därför är de nu en kvartett. "Ugly heart" släpptes i början av juni och är gruppens deputsingel. En riktig glad och kaxig låt!
 
"Timebomb", Tove Lo: Denna tjej har minst sagt gjort sig känd med låter "Stay high". Hon har faktiskt varit förband till självaste Katy Perry. Nu i dagarna är hon på väg att läppa sitt andra album, "Queen of the cloads".
 
"Centuries", Fall out boyFall out boy släppte den 8:e september singeln "Centuries". Centuries heter även deras sjätte album som sägs släppas under 2015. Som det låter nu, kommer deras kommande skiva bli minst lika bra som deras förra som jag totalälskade.
 
"Tusen bitar", LalehI och med att filmen "Tusen bitar" snart börjar rulla på biodukarna, släppte Laleh en cover på denna låt. Den är filmens ledmotiv. En mycket bra version av låten!
 
"Geronimo", SheppardDenna låt är bandet Sheppards andra singel. De släppte sin första platta i mitten av juli. Härlig låt, eller vad säger ni?
 
"Burning gold", Christina PerriI april kom denna kvinna med en ny skiva. Detta är albumets andra singel. Vad tycker ni, får man inte lite Adele "I set fire to the rain"-feeling?
 
"Arrows", Fences feat. Macklemore and Ryan LewisJag är ett stort fan av Mecklemore och Ryan Lewis, och när jag såg att de medverkade på denna låt blev jag glad! Riktigt grym. Gillar ni Macklemore och Ryan Lewis, så gillar ni detta!
 
 
 
 Nya skivor:

"V", Maroon 5Maroon 5 har bara växt mer och mer i mina ögon (snarare öron)! De är så bra! Och att de kommer mer och mer in på pophållet, gillas skarpt. Jag diggar verkligen "My heart is open", som är en duett med Gwen Stefani. Andra favoriter är "Leaving California" och "Unkiss me".
 
"No sound without silence", The scriptFör bara några dagar sedan släppte The script sitt fjärde album. Jag älskar det, verkligen. Deras gamla låtar "Breakeven" och "The man who can't be moved" ligger mig varmt om hjärtat - men hela detta album känns lika bra som dessa två låtar. Hela albumet är bra. Favoriterna är "Fares" och "Pait the town green". Men som sagt, hela skivan är toppen!
 
"Bulletproof Picasso", Train: Nu kommer "Hey soul sister"-bandet med ett nytt album. Det får tummen upp från mig! "Give it all", "Bulletproof Picasso" och "Just a memory" är favoriterna.
 
Tryck på låt- eller skivnamnen för att komma till dem på Spotify!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0