artRAVE: the ARTPOP ball

 
Igår var vi alltså i Globen och såg Lady Gaga uppträda. ArtRAVE: the ARTPOP ball, som turnén går under namnet, var så himla bra. Massa färg, dans, sprudlande energi, konfetti, glitter, kärlek, skönsång och rave, sammanfattar konserten bra. Hon sjunger så satans bra! Jag har varit på många konserter i mina dar, men Lady Gagas tar ändå hem vinsten. Det är verkligen show på hög nivå! Hon dansar på riktigt, vi snackar inga små, fjuttiga danssteg. Och samtidigt som hon dansar röven av sig, sjunger hon klockrent. Hon är popens drottning, så enkelt är det. Man behöver inte ens gilla hennes musik för att uppskatta hennes konserter, för de är en sort för sig. Och alltid har hon något vettigt att säga! Det är underbart att hon förespråkar allas lika värde, samt att hon stödjer hbtq-rörelsen. Fler artister borde göra det! 
 
Bäst under kvällen vars när hon uppträdde med låtarna aura, swine, bad romance, dope och några andra gamla hits. Jag grät nästan under dope, den är så fin. Speciellt när hon sitter och spelar piano till. Om man ska jämföra denna konsert med den hon gjorde i augusti 2012, var båda lika bra. Denna var mer galen, men hon talade mindre med publiken. Sen tokgillade jag scenen hon hade sist, dock diggade jag hur mycket större den var denna gång! Var någon av er läsare dit? Vad tyckte ni? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0