Gastroskopi

Efter att ha fastat sedan igår kväll, var det riktigt gott med lite brunch! Jag är nyss hemkommen från gastroskopi. Fy alltså, det var så hemskt. I början förskte vi föra ner kameran när jag var vaken, men jag kunde verkligen inte. Jag fick panik och var livrädd för att jag skulle spy och att det skulle göra ont. Så jag fick bli sövd i några få minuter. Som tur var vaknade jag igen och fick reda på varför jag lider av ständig magont: jag har bråck på magmunnen. Det innebär att magmunnen glappar, alltså att den öppnas trots att jag inte äter. Det resulterar i att magsaft, som är mycket sur, kommer upp i matstrupen och ger halsbränna och magont. Så himla skönt att veta att det inte är något farligt! Men jag kommer få käka tabletter livet ut. Nu i efterhand har jag ont i halsen, för doktorn fick ju pressa ner kameraslangen, men det gå väl över.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0