Chokladpinnar

 
Dadaam! Dessa chokladpinnar gjorde jag idag. Tanken var att man skulle kunna ta en pinna, lägga den i varm mjölk, röra om och sedan dricka en god, varm choklad. Vi testade om detta funkade förut, men nja, det blev en väldigt svag choklad. Därför skulle jag rekommendera er att göra vanlig oboy och sedan sätta ner en pinne för extra god smak!
 
Detta behövs:
 
Valfri choklad (jag körde på mörk och ljus blockchoklad)
Formar
Träpinnar
Marshmallows
 
Gör så här:
 
Smält chokladen. Häll den sedan i formarna. Jag valde att först hälla ner den mörka chokladen, och sedan den ljusa, för att de skulle bli extra fina utan formarna. Därefter stoppade jag ner pinnarna och la marshmallows runt om som stöttepelare åt pinnen. Sedan ställde jag dem kallt och lät dem stelna! En perfekt liten julklapp!
 
Ett tips är att byta träpinnen mot en liten polkagrisstång. Man skulle även kunna leka med chokladen, ha en riven apelsin eller till exempel polkagriskross.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0