San Juan - En gigantisk fest på stranden

Det var inte meningen att vi skulle till Barcelona och fira San Juan, den spanska motsvarigeten till Midsommar, det bara blev så. Men jag är glad att det blev så, för jag har inte varit med om mycket häftigare! Det var världens fest på stranden. Raketer och smällare överallt, glada människor som sjöng och dansade och brasor och mat. Jag tror hela Barcelonas befolkning tagit sig till stranden - och det gjorde vi med.
 
Vi mötte upp några trevliga människor vi lärt känna och firade med dem. De hade lagt ut en filt på stranden där de satt och åt och drack, precis som alla andra människor. Alldeles intill stranden pumpade musiken, och det var bra musik! Alla var så glada. Man dansade, skrattade och sjöng. Det var en riktig fest. En del hade även gjort upp eldar, vilket var mysigt. Och där på stranden festade alla tills morgonen kom. Helt otroligt! Jag rekommenderar er verkligen att besöka Spanien den tiden på året, för det var magiskt.
 
Här får ni några rätt usla mobilbilder från kvällen!
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0