Nattlivet i Barcelona

Jag gjorde både krog- och nattklubbs-debut i Barcelona, så jag har inte riktigt något att jämföra med. Men jag kan ju säga att nattlivet var helt otroligt! Vi klubbade liksom på vardagar, tisdag och torsdag, och det var världens drag! Vi besökte under vår vistelse tre klubbar: Sotavento Beach Club på tisdag (tror det var den i alla fall), Catwalk på torsdag och La Terazza på lördag.
 
Sotavento och Catwalk låg alldeles vid stranden, något som verkligen var grymt! Jag diggade även musiken på de klubbarna. Där spelades de senaste hitsen - vilket ledde till en hel del dans. I närheten av de två klubbarna fanns även Opium och Shôko, som är två stora klubbar i Barcelona, men de besökte vi aldrig. Sotavento och Catwalk hade även oerhört snygg och modern inredning. Väldigt häftiga klubbar helt enkelt. Jag måste säga att jag gillade de två klubbarna betydligt mer än La Terazza. Det är vid stranden det händer, that's it! Så vill ni besöka bra klubbar - dra till stranden.
 
La Terazza låg uppe i bergen, alldeles vid Plaza Espanya. Byggnaden som klubben låg i liknade ett slott, vilket var väldigt vackert. Egentligen var klubben snyggt inredd och så, men musiken sög. Det spelades endast dålig house-musik. Jag blev mycket besviken. Jag tror faktiskt de spelade samma låt hela kvällen (läs morgonen, klubben stängde vid 07.00 ...). Det var även färre turister där, mer spanjorer, i fall det är någon som undrar.
 
Utöver det då? Ja, man kan festa vilken dag man vill i Barcelona. Och jag lovar att klubbarna är proppfulla med glada människor. Det dansas och has kul överallt. Det finns barer på varenda gata, och här och där står killar och tjejer och säljer billigare biljetter till klubbar. Gå på La Rampla, då kommer det slängas bra erbjudanden över dig.
 
En annan sak är att de går ut väldigt sent i Barcelona. Man drar inte ut förrän vid tolv och går inte tills klubbarna förrän vid två. Och så festar man tills solen går upp. Helt galet, men otroligt roligt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0