Några filmer

Jag får väldigt ofta höra ifrån mina vänner att jag är så himla efter när det gäller film. Och jag förstår dom. Det tog mig liksom sexton år innan jag såg Harry Potter. Och så har jag inte ens sett Sagan om ringen, Starwars, Transformers, Pirates of caribbean eller en endaste James Bond film.
Fast jag tycker att jag har sett väldigt mycket film i mitt liv i alla fall. Mycket som andra inte har sett. Därför tänktre jag tipsa er om lite olika filmer!


                                                                                                               Changeling
                       
Filmen handlar Christine som lever ensam med sin son. Hon älskar honom över allting annat. En dag tvingas hon lämna pojken ensam, då hon måste jobba. När hon väl kommer hem ifrån arbetet är hennes son spårlöst borta. Polisen kämpar med att finna hennes son och efter fem månader ger det resultat. De säger att de har funnits hennes son. Men när Christine möter sin son så uppstår ett problem, det är inte hennes son de hittat. När Christine konfronterar myndigheterna, så stämlas hon som dålig mor och sätts in på mentalsjukhus. 
Filmen än även verklighetsbaserad. En mycket gripande film! 

                                  
                            

                                                                                                                 Walk the line

Detta är filmen som handlar om Johnny Cashs liv. Han växte upp i fattigdom. När han växte upp blev musik ett stort instresse för honom och han valde att satsa på det. Under sin resan möter han June Carter. Han faller handlöst för denna kvinna, trots att de båda har egna familjer redan. Man får följa parets kärleksstora som går likt en berg och dalbana och se hur Johnnys uppväxt får honom att göra viss okloka val.
Även denna film är sann och även sevärd!

                                          

                                                                                                 Åter till Cold Mountain    

Detta är en väldigt fin kärleksfilm. Direkt när soldaten Inman träffar Ada, som är prästdotter, så vet han att hon är kärlekens i hans liv. När det amreikanska inbördeskriget drar igån så måste Inman ge sig ut i strid. När han skadar sig försöker han ta sig tillbaka till Ada, men han måste ta sig igeom finerder för att ta sig åter till Cold Mountain. Adan skriver brev varje dag till Inman och hoppas att han ska överleva.

                                 


                                                                                                    Benjamin Buttons otroliga liv

Benjamin Button föds när andra världskriget slutar. Han mor dör när han döds och hans far väljer då att lämna bort sin son. Han lägger sin son utanför ett ålderdsomshem i hopp om att någon ska ta hand om honom. Trots att han är liten som en bebis så är han är hans kropp mycket gammal. Han växer upp i rullstol och blir med åren allt mer vital. 
Under sin uppväxt lär han känna Daisy som är barbarn till en av de som bor på ålderdomshemmet. När Benjamin är stutton år far han iväg till sjöss, med utseende som en gammal man. När han efter många år kommer tillbaka märker Daisy att han inte längre ser gammal ut. Benjamin blir bara yngre med åren. Och till sist utvecklas hans och Daisys vänskap till kärlek, men med många komplikationer.
Filmen är mycket specell och annrolunda, men jag måste säg att jag ändå gillar den.


                               

Sådär, nu fick ni några filmer. Inte så många, men några få i alla fall.



                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0