The Hunger Games

Jag och min vän bestämde oss till sist för att dra iväg på bio. Vi såg filmen "The Hunger Games", eller "Hungerspelen" som den heter på svenska.
Filmen var riktigt sjuk, men så himla bra! Man satt nästan och bet på naglarna för att det var så spännande! Jag rekomenderar verkligen denna film! Den påminde faktiskt lite om Avatar tyckte jag, fast ändå inte.
Filmen handlar hur som helst om några ungdomar som sätts inuti ett slags "fängelse" (de blir instängda ute i skogen) och måste kämpa för sitt liv för att överleva. En efter en ska ungdomarna dö. När endast en återstår är spelet över.
Och ni kan ju tänka er hur hemskt det blev när en del av karaktärerna i filmen kände varandra, och då till sist tvingades döda varandra. Ja, usch. Det är tur att verkligheten inte är så! Men filmen var verkligen grym.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0