25 Mars 2012 - Våffeldagen

God afton!

Egentligen skrev jag ett inlägg förut, men det lyckades tyvärr försvinna, och ni som har bloggar själva vet nog hur sur man blir när ett helt inlägg försvinner. Så då lät jag bli att blogga fram tills nu.

Jag måste börja med att påminna er om två saker: har ni ställt om klockan och ätit era våfflor? Det är ju dags att att gå från vintertid till sommartid nu, så nu kommer det bara bli ännu ljusare på kvällarna. Det är ju det bästa med sommaren det, att kunna umgås med vännerna långt in på natten och det fortfarande är ljust ute. 
Och sen var det det där med våfflor - det är ju våffeldagen idag! Jag och min familj har nyss varit iväg till mormor på våfflor. Väldigt trevligt. Solen skiner ute och man blir så himla lycklig.

Nu ska jag sätta mig med mina kemiböcker och börja plugga inför tisdagens prov. Jag tror att jag kan det ganska bra, men det är väldigt många saker som kommer på provet, till exempel molmassa, substansmängd och koncentrationer. Det är rätt mycket som man ska sortera rätt inne i hjärnan, för man blandar väldigt lätt ihop allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0