Höljes 2012

Tidigt på lördagsmorgonen gick jag upp för att dra iväg till Höljes. Egentligen var det tänkt att vi skulle dra upp dit på fredagskvällen, men på grund av det dåliga vädret valde vi att vänta tills nästa dag.
 
För er som inte vet vad som händer i Höljes första helgen i juli varje år så är det EM i rallycross där. Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva hur det är att vara där, man måste nog uppleva det helt enkelt. Men det är en enda stor brakfest. Man festar, träffar nytt roligt folk, kollar på rallycross och har det väldigt trevligt. Jag gillar att vara där och har varit där många gånger. Det är riktigt grymt! 
 
Och i år var det heller ingen besvikelse. Under dagen satt vi på våra stolar i den branta slänten och såg på när bilarna tävlade. Jag är faktiskt ganska intresserad av motorsport. Lite otippat kanske, haha. Senare på kvällen drog jag och min vän ut för att se på människor och bara känna på stämningen som infinner sig i Höljes just den helgen. Det är nästan lite magiskt. Vi träffade på folk vi kände och andra roliga oväntade människor. Under lördagen var vädret riktigt bra, men på söndagen öste regnet ner. Då var det kallt och ganska hemskt, men tills finaler kikade solen fram.
 
Hur som helst var det en bra helg. Nästa år kanske det till och med blir hela "helgen" (torsdag-söndag) med en drös med vänner. Roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0