Hur man kan få den röda nyansen i färgat hår att stanna längre

Att bära hårfärgen rött kan vara det svåraste som finns, om man då inte är född med det. Om man som jag, är blond egentligen, så har färgen svårt att fästa eftersom det inte finns några röda pigment i den naturliga hårfärgen. Därför kan det vara lättare om man är brunett och färgar sig röd. Men för nästan alla som färgar sig röda så släpper färgen väldigt fort. Håret blir då, istället för rött, mer en ljusröd råttfärg. Jag är själv en av de som får den färgen, men jag har ett knep som hjälper! Eller knep och knep, det är en rättare sagt en produkt.
När jag ser att färgen börjar släppa så använder jag mig av en hårinpackning som man kan låta verka i blött hår i cirka en halvtimme. Då kommer håret få en extra färgboost som håller i sig i alla fall fem tvätter. Superbra med andra ord.

Jag använder mig av Colour Concept's "colour mask".
Jag vet inte vart man kan få tag på den riktigt, men jag har köpt den hos min frisör. Den finns även i andra färger som tex lila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0