23 Januari 2012 - Katalog om att studera utomlands

Idag så landade en kataolg i brevlådan om att studera utomlands. Jag måste erkänna att jag är väldigt sugen på det! Kan ni tänka er vad kul det vore? Och vilken erfarenhet det skulle vara. Plus att man skulle bli superbra på det språk de talar i det landet. Jag blev verkligen intresserad när jag bläddrade runt och läste om de olika ställena som man kan studera på. Los Angeles är ju högst upp på listan enligt mig! Men samtidigt så tycker jag att New Yor är ganska så lockande också... Men eftersom jag inte gör annat än klagar på att det är kallt så är det nog inget vidare för mig. Vädret skiljer ju sig inte så mycket där ifrån hur det är här hemma i kalla Sverige. Så jag skulle nog välja ett varmt ställe ifall jag skulle resa iväg.
Men att lämna allt här hemma under en väldigt lång tid är ju riktigt läskigt. Men tusan vad roligt det skulle vara ändå. Men som sagt, hur läskigt som helst. Inte känna en endaste själ och vara helt ensam i stad man inte känner till.
Jag ska sätta mig ner och kolla vidare i katalogen när mamma kommit hem och diskutera lite. Fast ärligt talat så är det nog mest bara prat det där om att åka utomland att studera. Jag tror tyvärr att jag är alldels för feg för att våga göra det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0