Stolthet och fördom

Jag har städat rummet och plockat ihop medans högtalarna har pumpat ut behaglig musik som gjort det hela så mycket enklare. Jag kan inte städa utan musik. Då går det så mycket långsammare än vad det gör när jag har det igång. Jag har även tänt några doftljus, så nu luktar det gott, nästan lite väl mycket citron... Haha. Men det ska bli trevligt att somna i ett rent och fint rum för en gång skull.

Imorgon har jag även en riktigt lång sovmorgon då vi inte börjar förrän fem över halv elva. Hur skönt som helst! Så jag ställer nog klockan på åtta till morgonen. Mycket bättre än att gå upp fem, som jag annars gör. Man blir väldigt sliten av att gå upp så tidigt. Hjärnan blir som sagt som kola, som jag har berättat några gånger. Extremt seg. Så imorgon kommer jag vara pigg och alret om jag lägger mig i tid ikväll. Och det ska jag allt göra ockå. Bara några avsnitt med vampyrerna först, sen krypa ner i sängen och börja läsa en klassiker, som vi har i uppgift att göra i svenskan. Jag har valt Stolthet och fördom av Jane Austen. Tror jag sett filmen någon gång, men minns inte så mcyket av den. Hm. Får se ifall den faller mig i smaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0