27 Februari 2012 - Läskiga ljud i natten

Hejsan!

Vilken lång dag det varit idag! Jag steg upp vid tio imorse och har sedan dess varit i full gång! Min natt var dock väldigt konstig! Haha.

Jag la mig runt  tolv igårkväll och började höra ett konstigt ljud. Det lät som ett konstigt stön. Hm. Som att någon chippade efter luft. Det var hur som helst inget trevligt ljud. Först trodde jag att jag inbillade mig, men när även katten reagerade på ljudet så förstod jag att jag faktiskt hörde något. Efter ett tag slutade det, men när ljudet dök upp igen så drog jag mobilen ur laddaren och hoppade upp ur sängen och sprang ut ur mitt rum. Jag var livrädd. Jag visste inte alls vad jag skulle göra. Till sist bestämde jag mig för att gå upp till Linnea för att se om gon var vaken - och det var hon. Hon fick följa med mig ner och höra ljudet. Det lät fortfarande och vi var båda skitskraja. Vi var helt ensamma hemma och började undra om det stod någon pedofil utanför fönstret och flåsade/stönade. Ja, usch. Haha. Till sist försvann ljudet och jag och Linnera hamnade uppe i mammas dubbelsäng.
Nu i efterhand har jag fått reda på att det är ungefär så som rådjur låter, så antagligen var det det vi hörde.

Idag har jag som sagt varit i Torsby. Jag och julia åkte ner vid tolv och kom hem rnt tre. Vid handlade lite saker inför imorgon, köpte presenter och fikade. Imorgon väntas ju kalas! Två av mina vänner fyller ju år nu.
Så imorn ska de firas stort! Ska gå upp tidigt imorgon och få ordning på huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0