Min sista skoldag på Fryken



God morgon!
Idag gör jag min sista dag i Frykenskolan. Visst, vi ska väl dit en sväng i morgon med, men då är det ju mest kyrkan och Sahlströmsgården. Så idag ska skåpen städas och allt ska bli klart. Det kopplar inte i min hjärna, jag förstår det verkligen inte. I morgon är det dags att säga adjö. När jag var liten så tänkte jag "Hur ska jag orka gå de där tio åren i skolan? Det är ju en evighet. När jag går nian så slipper jag skolan i alla fall". Rätt roligt tänkt, för det här är ju bara början utav skolan, tänk så många fler år som ska läsas nu framöver. Och nu när jag blivit äldre har jag tänkt "Jag vill inte vara med om den dagen då vi splittras och går ur nian, det kommer vara en av de värsta dagarna i mitt liv". Så det är rätt bitterljuvt det här.
Vid halv två beger sig nian till Valberget och gör de sista timmarna i "skolan". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0