tre olika namn, en och samma person



Jag har tre namn: Josefin, Jossa och Josse. Nu ska ni få reda på användningen av dom.

Josefin
Det är namnet som jag döptes till. Jag har alltid varit en Josefin i mig själv. Jag har aldrig sett mig själv som en Josse, Jossa eller en Jossan, utan jag har alltid varit Josefin.
När mina föräldrar är arga så får jag ofta höra Josefin.
Lärarna säger oftas Josefin.
En del i skolan säger också Josefin.
Karlsson har ju envisats sig med att säga Josefin under alla år jag känt henne, men nu har hon börjat kalla mig för annat.

Jossa
Det är nog det som mina familjemedlemmar kallar mig. Linnea säger alltid Jossa. Det gör även pappa, mormor och mamma. Men kompisarna säger aldrig det till mig.

Josse
Sen har vi det namn som Julia alltid kallar mig. De flesta som jag känner säger nog det. En del lärare säger det till och med. Mina klasskompisar säger det också, men en del säger nog Josefin. Alla mina vänner säger Josse. Och för att folk ska veta vem jag är så säger jag Josse, för då blir det nog mer "aha ,då vet jag vem det är" än om det skulle blivit om jag sagt Josefin.

Men jag reagerar på de flesta namnen. Det spelar ingen roll om det är Josse, Jossa, Jossan, Josefin eller Bitchen (haha, skämt och sido...).
Kul fakta om mig. Eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0