4. De tre J:na



De här två tjejerna har jag haft vid min sida ända sedan sjuan. Den ena halvan har jag känt i tio år, medans den ena i bara tre. Vi tre är som pusselbitar, vi passar ihop. Vi är helt olika, och då menar jag verkligen HELT olika. Vi liknar varken varandra i utseende eller personlighet, men ändå går vi ihop. Våra olikheter kompletterar varandra. Man kan väl seäga att vi blivit ett team. De tre J:na. Vi stöttar varandra och hjälper till om det behövs. Vi har kul ihop, och det är nog det viktigaste.
Om jag hela sjuan, åttan och nian varit utan dom, då hade jag nog inte pallat högstadiet, för det är tufft. Fast de hjälper mig. De får mig framåt i denna stora värld. De hjälper mig med svåra beslut och får mig på rätt vägar.
Vi accepterar varandra för dom vi är.
Julia S är tjejen som jag tror är gängets ledare. Hon har starka åsikter och vi följer henne. Fast självklart så lyssnar hon på mig och Julia med. Hon älskar idrott och avskyr till exempel när hon inte förstår på matten, då får man genast höra ett "JOSSE!!". Sen så är hon ju en fena på det här med inredning. Sen så kan hon och Karlsson springa runt i korridorerna och härja, då undrar jag mest varför jag skaffade mig så fruktansvärt sjuka vänner, men jag älskar dom.
Julia K är liksom mitt emellan. Hon tar mycket plats om hon vill och kan även vara tyst om hon känner för det. Hon har på senare tid börjat bli mer som Stjärnlöf. Hon märks mer och hennes personlighet lyser. Ja, hon ser extremt självsäker ut jämt och ständigt. Sen så är hon ju nästan alltid glad. Hon kan ju det här med kläder hon. Hon klär sig alltid rätt! Sen så är gymnastiken något som hon varit så himla bra på, men nu har hon slutat och nu gymmar hon dag och natt, hehe.
Och till sist jag... Jag är nog den som märks minst. Visst kan jag märkars, det vet dom. Jag är nog mest crazy ac oss om vi är själva. Jag kan fläkta runt, fast jag kan lika gärna sitta tyst och fundera.
Vi är så olika. Men jag ser ändå våra personligheter speglas i varandras, även om inget stämmer. Men vi har vänskapen gemensam.
De är två av de bästa vänner jag haft och någonsin kommer få. De betyder mycket för mig, och det har jag sagt många, många gånger. Det kan inte sägas nog mycket tror jag.
De kommer nog få dras med mig resten av sina liv, för jag tänker då inte släppa dom. Aldrig i livet, för I love them. Bättre vänner får man leta efter.♥

Kommentarer
Postat av: karlzone

naaw vad söt du är josse! <3

2011-02-06 @ 13:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0