3. Kanske det sjukaste jag gjort



Att jag gör mycket sjukt är ju ingen hemlighet, för det gör jag. Varje dag så gör jag något som jag skulle vilja anse som sjukt. Som idag, när vi skulle träna inför nationella i svenska, då satt vi och sjöng julsånger i stället, så fult vi kunde medans vi spelade in det. Det är ju rätt sjukt? Eller hur?
Men det sjukaste jag gjort är nog ändå...
När jag och min vän Frida spionerade på grannen. Haha, det var riktigt kul! Och framförallt HELT sjukt!
Så här var det...
Vår granne hade en tjej hemma hos sig och jag och Frida var väldigt nyfikna. Så vi knallade bort dit i mörkret. Jag minns att det inte var så himla kallt, utan rätt varmt. Det var nog sommar som höll på att övergå till höst. Men hur som helst så gick vi där utanför och tittade. Vi försökte kolla ifall det var någon i fönstret, men det hände inget. Fast sen såg vi någon i fönstret, då gömde vi oss bakom soptunnan. Och vi lyckades välta soptunnan! Poff så låg den på backen. Det var lite knepigt att få upp den igen, men det gick. Sen så gick vi tillbaka mot fönstert och helt plötsligt kom grannen och tjejen ut! I panik la vi oss bakom staketet och bedde till gud att de inte skulle upptäcka oss. De gick inte alls långt ifrån där vi låg, men gud var med oss, och de upptäckte oss inte. Puh! Jag var verkligen livrädd då. När de gått in så sprang vi som galningar hem.
Nu låter vi nog som idioter, och det kanske vi är, men tro inte att vi är några läskiga fönstertittare nu, bara för det. VI VAR SMÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0