2. Som sjukast



Eftersom jag är sjuk idag så ska jag berätta om när jag varit som sjukast.

Jag blir alltid sjuk utomlands. Och det är då jag blir som sjukast. Det är två gången som jag blivit riktigt sjuk. Aldrig allvarligt, men då det känts så himla bedrövligt bara.
Första gången var i Gambia. Tjolahopp, över 38 graders feber i trettiograders värme. Halsont, magont och illamående. Jag var till och med tvungen att besöka doktor. Det visade sig att jag hade halsfluss. Så halva semestern blev att vara dålig.
Andra gången var när jag var till Spanien. Eftersom jag älskar att bada i poolen och är som en fisk, så var jag väldigt mycket under vatten. Det ledde till öroninflammation. Jag vaknade om nätterna av sådan smärta så att jag storbölade. Det rann var och gjorde så himla ont. Smärtan bara drog runt i örat. Jag kunde inte sova, vara vaken, det gjorde bara ont. Jag levde på tabletter. Flygresan hem var hemsk, även bilresan ifrån Arlanda. Tablett efter tablett med lite tårar emellan. Men när jag väl kom hem fick jag penicillin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0