Tro på era drömmar, som Lady Gaga fick mig att göra



Igårkväll vid elva-tolv tiden så satt jag, min syster och hennes vän och såg på Lady Gaga på Madison Square Garden. Jag fängslades av hela alltet. Hur hon är som person och hur mäktig hennes musik är. Hon är så himla stor! Snacka om en kvinna med power.
Jag kunde inte slita blicken ifrån hennes show, som är rent utsagt ett mästerverk. Hon har en sådan styrka, en sådan vilja och drivkraft som smittar av sig på vem som helst. Och hon inspirerar mig som ingen annan. Det låter antagligen sjukt om jag säger att hon får mig att vilja ändra världen, men det är sant. Det är bara några få människor som ger mig sådana kickar att vilja ändra mig och tro på mina drömmar, men hon är en av dom, och hon är så jävla mäktig.
Hon finns alltid där. Nu menar jag alltså med musiken. När jag mår skit så lyssnar jag på hennes musik. När jag är lyckligast i världen så lyssnar jag på hennes musik. Hon sviker aldrig. Hon ställer altid upp i vilka lägen man än är i. Det låter helt absurt det jag skriver, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Hon har fått mig att ställa mig upp på benen en miljon gånger. Det är speciellt ett citat ifrån henne som ger mig en sådan kämparglöd.

Hur jäkla ball är hon inte? Snacka att leva upp till sina ord.
En gång, när en sak gått helt åt skogen, och jag bara grät och grät, så råkade jag se den texten i en tidning. Jag var verkligen jätteledsen och kände mig helt förstörd. Jag ville aldrig i hela mitt liv hålla på med musik igen. Aldrig skriva en låttext till, aldrig spela ett instrument och aldrig ta en ton. Men då läste jag den där texten i tidningen. Dessa få ord fick mig att ändra inställning. Ingen skulle helt enklet få säga åt mig att mina drömmar bara var drömmar, nej absolut ingen. Jag vägrade ge upp allt som fanns inom mig. Allt som brann och glödde där inne skulle inte få slockna.
Hon räddade mig på sätt  och vis.

Jag inser hur löjligt allt detta låter, men mina vänner, lyssna: Med det här menar jag inte att ni skla börja lyssna på denna kvinnas musik eller annat trams. Det jag vill säga är: följ era drömmar, och låt inte en endaste människa få förstöra era drömmar. Alla kan lyckas om de har viljan. Det tror jag stenhårt på. Och kan ni tänka er ett liv utan att ha gett drömmen ett försök? Jag skulle inte tro det. Skit i vad ni borde göra! (jag men inte att ni ska börja skolka, börja röka osv nu då). Gör så att ni blir lyckliga och ge aldrig upp. Tro på er själva! Finns viljan så kan man komma hur långt som helst.
Är ni där ni vill vara idag? Tänk efter riktigt noga. Det går alltid att förbättra saker, så gör det. Vi har bara ett liv, endast en ynka liten chans. Så varför inte ta den?

Tack för mig och våga tro på er själva. Ni har en chans, ta vara på den. Våga pröva och lev er dröm. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0