12 December 2011 - Blött, slaskigt och halt.

Jag har nu promenerat ifrån bussen ända hem till mig. Det gör jag aldrig om. I alla fall inte i detta väder. Det var blaskigt, jätteblött och ishalt. De enda tankar som fanns i mitt huvud var "Håll dig på fötterna. Stå upp, trilla inte vad du än gör. Fortsätt bara att gå. Bara gå och gå, snart är du framme. Trilla inte. Gå på nu så du kommer hem nu Josefin". Jag vet inte hur många gånger jag höll på att ramla så att jag då fick flaxa med armarna, likt en fågel flaxar sina vingar, för att hålla balansen. Men jag lyckades gå hela biten utan att bryta några ben. Men jag blev dock väldigt blöt om fötterna. Så aldrig att jag går i sådant väder igen.

Idag har jag blivit helt frisk ifrån förkylningen som jag åkte på i helgen. Det är nog något som går nu, för några av mina vänner har också insjuknat.
Nu är jag väldigvt trött efter en lång dag i skolan. Visserligen vaknade jag pigg imorse, men det är antagligen därför som jag är trött nu. Så jag ska koka kaffe, kolla på matten som vi har På onsdag och fortsätta se på serien som jag började att se på igår. Den är riktigt bra än så länge. Väldigt spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0