En urartad spelning som slutade med egengjord rapp

Min dag började på allra sämsta sätt idag. Jag vaknade av att mamma smäller upp dörren och frågar "När ska du upp?". Då blev det liksom helt huller om buller i hjärnan. Jag fattade ingenting. Men på bara någon sekund så insåg jag att "Shit, jag stängde av alarmet och somnade!". Då satte jag mig tvärt upp i sänge och frågade "Hur mycket är klockan?!?!?". Jag hade försovit mig med en och en halv timme. På endast en timme skulle jag hinna äta, duscha, fixa sminket, platta håret och välja kläder. Men otroligt nog hann jag.

Min skoldag idag har känts riktigt bra. Jag kände verkligen att klassen är väldigt bra. Vi är ett fint gäng. Helt olika med massa åsikter. Hm. Vi säger inte så mycket än, men det börjas prata mer och mer nu. Tror till och med att hålla föredrag inför denna klass ska gå super! Så trots min urusla morgon så blev dagen lyckad. Vår kmeilärare får oss i alla fall på gott humör, haha. Idag höll hon på att elda upp salen. Nästan. Ja, roligt!
När vi slutat så drog jag, Runar och Martin ner till musikskolan och spelade lite. Även Runars syster var med och spelade gitarr, såklart. Fast hon drog sedan, så då fick Johan hoppa in som också dykt upp. Men det hela urartade snart och killarna började spela egengjorda country- och rapplåtar. Haha, det var riktigt kul! De var faktikst rätt grymma. Så nu kan Martin aldrig komma med "jag kan inte rappa" längre. Nepp, de kunde allt det där. Ta åt er, jag blev impad.
Nu är jag hur som helst hemma och jag har tagit helg. Skönt. Ikväll blir det jag och pianot. Min stora kärlek i livet. I alla fall just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0