Lite om mina egna tvångstankar

Jag börjar undra ifall jag har tvångstankar. En dag när jag och min familj satt vid köksbordet så pratade vi om tvångstankar. De hade sett en på teve som "var tvungen" att till exempel tvätta händerna ett visst antal gånger för att det skulle kännas bra. Ibland kunde hon känna att siffran sju var rätt, så då tvättade hon dom sju gånger. Ibland var siffran tio bättre och då blev händerna tvättade tio gånger. Fast det är inte sådana konstiga tvångstankar jag har, men de är väl lite småsjuka ändå.

* Jag måste kolla under sängen innan jag ska sova - DET KAN FAKTISKT LIGGA NÅGON UNDER DEN!!!

* Garderoben måste vara helt stängd när jag ska lägga mig - jag vill ju vara säker på att ingen kikar på mig ifrån garderoben.

* Jag måste ha täcket invikt runt fötterna så att jag inte kan stoppa ut fötterna i fotändan - någon skulle ju kunna dra tag i mina fötter.

* Ibland när jag hackar tänder så kanske jag hackar två gånger på höger sida och sedan två gånger på vänster sida. Men då kan jag inte bestäma vilken sida jag ska sluta på - det kan ju bli orättvist.

* Det händer att jag tänker meningar i huvudet och då räknar jag bokstäver i meningen på mina fingrar, och meningen måste sluta på finger nummer fem - tänk om nåt skulle hända mig annars!! Typ bli straffad.

* Markisen måste vara nere om natten - annars kan någon kolla in i fönstret (det kan de väl i alla fall, men men..).

* Jag måste ta en klunk vatten innan jag ska sova fast att jag inte behöver - jag tänker IFALL jag skulle bli törstig så är jag påfylld.

Det där med meningarna kan bli riktigt jobbigt ibalnd..!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0