Sjukling



Jag trodde jag sluppit, trodde att jag skulle klara mig, men nä. Här sitter jag nu och mår skit. Hur dåligt som helst. Huvudet dunkar så att jag nästan tror att det sitter en gubbe där inne och slår med en hammare. Halsen gör ont och svider. Kroppen känns jättetung. Det är jobbigt att gå bara några meter. Bihålorna mår inte bra de hellre. Ögonen är trötta. Jag är trött. Huvudet värker än en gång.
Klart att skolan skulle göra en sjuk. Självklart.

Det har varit en extremt dryg dag. Lång och tråkig trots att vi bara hade slöjd och hemkunskap efter lunchen. Det kändes bara så sjukt jobbigt. Jag ville bara hem och sova. Krypa ner under täcket och blunda. Men det var bara att stanna i skolan och till sist ta bussen hem. Sen gå till mormor på mat. Och efter det hem och äta tabletter och dricka dunderkurer. Så nu måste jag väl bli frisk?! För det jag drack var inte gott.
Nej jag ska sluta klaga nu. Förlåt. Men det har inte varit någon bra dag.
Ska sluta tycka synd om mig själv och skriva något annat nu.
Det är fint väder ute.
Det var bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0